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[Vita] psp2shell du 06.06.2017 de Cpasjuste disponible


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2 réponses à ce sujet

Posté 07 juin 2017 - 16:25

#1
tralala

tralala

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Le développeur Cpasjuste, à qui l'on doit de nombreuses contributions dans la scène PSP, notamment avec ScummVM, PFBA, UAE4ALL, Prince of Persia ou encore vOpenTyrian, nous propose de découvrir une nouvelle version de psp2shell compilée le 06 Juin 2017.
 
Psp2shell est un utilitaire shell à distance intégrant le support client des plug-ins et du wifi qui va permettre de faciliter le processus de développement des homebrews sur PlayStation Vita. 
 
Il permet en outre d'envoyer des fichiers, d'envoyer ou redémarrer des applications à tout moment en économisant du temps précieux pour développer du concret et pas perdre du temps bêtement par des étapes incontournables.
 
 

 

 

 
PSP2SHELL
 
psp2shell is an utility/remote shell (plugin+client, wifi) to ease the development process on ps vita devices. You should be able to print debug output over the shell (sceClibPrintf), send files, send/restart your application at anytime saving some precious time for the real stuff.
 
Installation
 
copy "psp2shell_k.skprx" and "psp2shell_m.suprx" to "ux0:/tai/"
add "ux0:/tai/psp2shell_k.skprx" to "*KERNEL" section of "ux0:/tai/config.txt"
add "ux0:/tai/psp2shell_m.suprx" to "*main" section of "ux0:/tai/config.txt"
reboot
Tipcal usage
 
Enable debug print in your application/module
 
Use "sceClibPrintf" in your application/module to print debug messages to the shell.
 
Get a shell, get messages
 
Connect to your ps vita device from your computer with the client (replace "ip" with your ps vita ip address) :
 
./psp2shell_cli ip 3333
From there, you'll be able to see your sceClibPrintf messages coming in. Note that, to not miss some messages, the module wait for the shell on every print. This means your application will run slower if you use a lot of debug output.
 
Update, restart your application
 
Re-build your application then, from the shell, you can send the newly complied version of your application, and restart it automatically :
 
reload /path/to/my/app/build/eboot.bin
Note that if your application is not running (or crashed), you'll have to specify the title id (9 chars) of your application (so we know where to put the new eboot.bin) :
 
load TITLEID01 /path/to/my/app/build/eboot.bin
 
A little more
 
There are a few more commands available, like "ls", "rm", "send", "modlist", "modinfo"... You can type "help" in the shell for a list of available commands.
 

 

 

 
 
Téléchargement : psp2shell 06.06.2017
 

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Posté 07 juin 2017 - 16:29

#2
smada

smada

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Merci
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Posté 07 juin 2017 - 17:10

#3
cpasjuste

cpasjuste

    Sunriseur

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Merci pour la news/trad tralala :)
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