L'an dernier, nous avions pu voir des avancements importants de l'émulateur PS3 Nucleus, mais c'est le développeur Flatz qui nous indique sur Twitter par plusieurs posts que l'émulation PS2 serait assez simple à porter sur PS4. Du moins selon lui il serait beaucoup plus simple de porter la PS2 sur PS4 que ce qui a été fait sur PS3.
Selon Flatz, ps2_netemu peut être configuré en Lua sur PS4, contrairement à la PS3, l'image PS2 ISO et la carte de mémoire virtuelle ne sont pas cryptées sur PS4 non plus.
Flatz mentionne également sur le 'firmware exploité' que les jeux PS2 peuvent être convertis au format PS4 et émulés en utilisant un EBOOT.ELF modifié avec le Title ID de chaque jeu PS2, et il prend à titre d'exemple SLES-50326 pour Max Payne.
Voici l'exemple de structures de répertoires pour Max Payne 1 :
Ybin.me

a PS2 emulator for PS4 looks like more flexible than the one we have seen on PS3, at least you can configure it (hooks, params) using Lua
it seems they have an additional SDK for PS2 games on PS4 platform, EBOOT and compiler is not tied to entitlement keys
and now I think it is the same for all games that use the same SD version, earlier I've thought they compile it for each game
here is an example of directory structures for max payne 1: Ybin.me
a rom named as PS20220WD20050620.crack, just for fun or what?
if you remember on PS3's ps2_netemu we have encrypted PS2 iso image and encrypted virtual memory card image, on PS4 they are not encrypted
everything are stored in encrypted PKG+PFS image, there is no additional encryption layer
also it seems we can easily convert PS2 games into PS4 format on exploited firmware with PS2 support
but as usual we need to make custom PKG+PFS loader for retail firmwares that can handle unencrypted or semi-encrypted/semi-signed packages
a small correction: eboot.elf (an actual emulator?) should differs for each game, and its partial source code should be in SDK probably
though I don't see any xrefs to "payne" other than title ID
so we can reuse eboot probably