Ik heb de laatste tijd veel nagedacht over microtransacties in games. Sommige spellen zijn tegenwoordig bijna niet meer te spelen zonder extra aankopen, zoals FIFA en Fortnite. Wat vinden jullie? Heeft het de game-ervaring verpest, of zie je het als een manier om de ontwikkelaars te steunen?
Het effect van microtransacties op games: Goed of slecht?
Posté Aujourd'hui, 21:58
Posté Aujourd'hui, 21:58
Dat is een lastige vraag. Aan de ene kant begrijp ik dat ontwikkelaars geld willen verdienen, maar aan de andere kant voelt het soms alsof je echt niet kunt winnen zonder een paar extra aankopen te doen. Ik heb trouwens Valorant geprobeerd en daar is het ook nogal aanwezig, maar de game zelf is wel echt top. Ik zou het liefst games zien zonder deze pay-to-win elementen. Wat vinden jullie van games die een "free-to-play" model gebruiken?
Posté Aujourd'hui, 21:59
Ja, Valorant heeft inderdaad veel microtransacties, vooral voor skins. Maar ik heb het gevoel dat sommige free-to-play games zoals Apex Legends de juiste balans vinden tussen gratis toegang en betaalde content. Trouwens, ik heb laatst een goksite geprobeerd, chicken road game, die ook een beetje dezelfde mentaliteit heeft: gratis spelen en dan de optie om wat extra's te kopen voor een beetje plezier tussendoor Heeft iemand daar al ervaring mee?
Posté Aujourd'hui, 21:59
Haha, dat klinkt wel grappig! Ik moet toegeven dat ik daar nog nooit aan heb gedacht, maar het kan best een leuke afwisseling zijn. Wat ik wel jammer vind, is dat sommige games tegenwoordig echt sterk leunen op microtransacties voor de "echte" ervaring, zoals de skins in League of Legends. Het is oké als het cosmetic is, maar soms voelt het echt alsof je niet helemaal kunt genieten zonder die extra aankopen.
Posté Aujourd'hui, 22:00
Precies, cosmetic purchases zijn prima, maar als ze invloed hebben op de gameplay, is het een ander verhaal. Dat is wat Apex Legends bijvoorbeeld goed doet: de gameplay is niet beïnvloed door betalingen, en de microtransacties zijn puur voor esthetische zaken. Maar goed, ik zal zeker eens chicken road slot proberen voor wat afwisseling!
1 utilisateur(s) en train de lire ce sujet
0 invité(s) et 1 utilisateur(s) anonyme(s)