Aller au contenu


Photo

[PS3] RPCS3 v0.0.23 Alpha disponible


  • Veuillez vous connecter pour répondre
4 réponses à ce sujet

Posté 03 juillet 2022 - 07:30

#1
tralala

tralala

    \0/ Postman \0/

  • Newser Expert
  • 11 267 messages
  • Sexe:Male
L'équipe en charge du développement du meilleur émulateur PS3, RPCS3, nous propose en ce début Juillet 2022 de découvrir la version v0.0.23 Alpha. Pour rappel, cet émulateur est pris en charge désormais sur PC Windows, Linux et MacOS. 
 
 
 
 
Ce qui est toujours dommage avec RPCS3, c'est qu'aucun changelog n'est dévoilé, mais on image que les nouvelles versions améliorent le support des jeux et limitent les bugs et incompatibilités hardware. Un changement de version implique souvent une refonte d'écritures sur RPCS3, les développeurs confirment plusieurs milliers de lignes de codes ajoutées/retirées.
 
 
Téléchargement : RPCS3 0.0.23
 

  • Retour en haut

Posté 03 juillet 2022 - 08:24

#2
xoxo

xoxo

    Sunriseur

  • Members
  • PipPip
  • 47 messages
  • Sexe:Male
Bonjour! Bonne nouvelle, j'essaierai de le mettre à jour sous batocera et voir les changements! Pour ma part il fonctionne assez bien malgré qu'il ne soit pas encore très avancé. Merci pour la news tralala!bonne journée à tous!
  • Retour en haut

Posté 03 juillet 2022 - 14:17

#3
iEledys

iEledys

    Nouveau / peu actif

  • Members
  • Pip
  • 3 messages
Voici les derniers changelog disponibles:

Changelog:

• 0.0.23-13833: rpcs3_version: Bump to 0.0.23
• 0.0.22-13832: Qt: Use exe dir instead of emu dir for updates
• 0.0.22-13831: Qt: log uuid
• 0.0.22-13830: Partial revert for cf0fcf5a2adf74cd56186ea4416b3ebac0a587a6
• 0.0.22-13829: macOS CI fix
• 0.0.22-13821: Qt: fix music handler destructor
• 0.0.22-13820: sys_fs: Add mountpoint for /dev_ps2disc
• 0.0.22-13818: cellGame: prepare disc change callbacks
• 0.0.22-13817: Debugger: Simplify and optimize #12269
• 0.0.22-13816: Debugger: Refresh at 100fps during debugger interaction (was 20fps)
• 0.0.22-13814: HLE: more error checks
• 0.0.22-13813: vm: Make falloc return value bool
• 0.0.22-13812: Debugger: always print cpu_thread::dump_misc()
• 0.0.22-13811: IdManager.h: Improve idm::select
• 0.0.22-13810: Debugger: Hide breakpoint and callstack list if unused
• 0.0.22-13809: Debugger: Implement SPU breakpoints
• 0.0.22-13806: Qt: add optional states to toolbar icons
• 0.0.22-13805: SPU: Implement "double" SNR storage
• 0.0.22-13803: [ppu] Fix arm64 trampoline
• 0.0.22-13800: Implement PINE IPC Server
• 0.0.22-13799: cellAudio(Out): properly implement all downmixing modes
• 0.0.22-13798: stub cellHttp
• 0.0.22-13797: Reset audio renderer after cellAudioOutConfigure() was called
• 0.0.22-13796: cellAudioOut: fix sound_mode exception
• 0.0.22-13795: cellSysutil: more stubs and error checks
• 0.0.22-13791: Submodules
• 0.0.22-13785: SPU/PPU LLVM: fix triple setup (regression fix)
• 0.0.22-13784: SPUAnalyzer.h: Add missing category check functions
• 0.0.22-13783: PPU LLVM arm64+macOS port
• 0.0.22-13782: rsx: Implement a dynamic Null Renderer
• 0.0.22-13781: glsl: Avoid implicit int->uint conversions
• 0.0.22-13780: SPU LLVM: fix vrangeps usage in clamp_smax
• 0.0.22-13779: rsx: Fix NV406E semaphore_acquire timeout detection
• 0.0.22-13778: Qt: remove "Send Exit CMD" menu option
• 0.0.22-13777: Qt: Also parse changelog with "Background" update
• 0.0.22-13776: RSX: Add more wide paths for upload_untouched
• 0.0.22-13775: rsx: Suggest to try setting RSX FIFO Accuracy to a higher mode of accuracy on crash
• 0.0.22-13774: SPU LLVM: Use vrangeps in clamp_smax
• 0.0.22-13773: SPU LLVM: Improve expression matching detection for moved registers
• 0.0.22-13772: Implements sys_fs_fcntl 0xC0000008 and 0xC000001A
• 0.0.22-13771: DS3: fix other report size check.
• 0.0.22-13770: vm_native.cpp: Remove the blame from Windows
• 0.0.22-13769: DS3: fix report size check
• 0.0.22-13768: [Testers needed] cellAudio: Fix downmixer modes
• 0.0.22-13764: vk: Fix image view search and destroy
• 0.0.22-13763: SPU LLVM: Microfixes
• 0.0.22-13762: LLVM: Fix 0 vector constant observation
• 0.0.22-13761: Re-Enable debug features in PPU interpreter
• 0.0.22-13759: Initial cellGameThemeInstall and cellGameThemeInstallFromBuffer
• 0.0.22-13758: [Hotfix] cellMsgDialogAbort: send DRAWING_END also with native UI
• 0.0.22-13757: cellSysutil: Implement DRAWING callbacks, optimize emulation stopping time
• 0.0.22-13755: cellGame: Revert cellGameDataCheckCreate2 change for now
• 0.0.22-13754: rsx: Resurgence of HLE GCM
• 0.0.22-13753: [Testers Needed] Qt: use dedicated thread for getting input in the pad settings
• 0.0.22-13752: cellGame: Make stats storage non-temporary, fix cbSet->setParam
• 0.0.22-13750: DualSense: Fix firmware report on newer versions
• 0.0.22-13745: cellAudioOut: Improve sound mode enumeration
• 0.0.22-13736: SPU LLVM: Reneable icelake shufb paths
• 0.0.22-13735: gl: Disallow overlapping binding points
• 0.0.22-13734: rsx: Minor fixup
• 0.0.22-13733: rsx: Implement atomic FIFO fetching (stability improvement) (non-default setting)
• 0.0.22-13732: Ogl bringup part 3
• 0.0.22-13728: SPU LLVM: Optimize LQR/STQR
• 0.0.22-13727: ogl bringup part 2
• 0.0.22-13714: feat: add boot test menu entry
• 0.0.22-13713: Move test elfs to test dir
• 0.0.22-13712: [TESTERS NEEDED] cellAudio: Implement audio format options, scrap downmix options
• 0.0.22-13696: Obtain system memory page size
• 0.0.22-13693: cellAudioQuit: do not clear event queues
• 0.0.22-13692: fix: changes execl to execv for compatibility with checkrt
• 0.0.22-13691: ogl bringup part 1
• 0.0.22-13670: Fix issue #12137
• 0.0.22-13669: Debugger: Show HEX view of floating-point PPU registers
• 0.0.22-13668: Qt: fix tooltips and widget states in settings
• 0.0.22-13667: add vblank_ntsc_fixup to UI
• 0.0.22-13666: Misc fixes
  • Retour en haut

Posté 03 juillet 2022 - 15:10

#4
riyado

riyado

    Sunriseur

  • Members
  • PipPip
  • 49 messages
juste dans la new ; c'est " mais on imagine* pas on image,sinon merci pour la news
  • Retour en haut

Posté 03 juillet 2022 - 15:11

#5
riyado

riyado

    Sunriseur

  • Members
  • PipPip
  • 49 messages
juste dans la new ; c'est " mais on imagine* pas on image,sinon merci pour la news
  • Retour en haut




0 utilisateur(s) li(sen)t ce sujet

0 invité(s) et 0 utilisateur(s) anonyme(s)