Aller au contenu


Photo

[WiiU] Cemu 1.15.11 disponible


  • Veuillez vous connecter pour répondre
2 réponses à ce sujet

Posté 02 août 2019 - 17:27

#1
tralala

tralala

    \0/ Postman \0/

  • Newser Expert
  • 13 417 messages
  • Sexe:Male
 
Voilà que débarque la nouvelle version de Cemu, l'émulateur PC de la Nintendo Wii U proposé par eXzap et son équipe, depuis presque désormais 4 années. 
 
 
 
Au stade Patreon, cette version 1.15.11 était accompagnée d'une autre version la 1.16.0 qui était elle compatible avec l'API Vulkan, mais seule la versio 1.15.11 est distribuée au grand public. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
# Cemu detailed changelog for 1.15.11b
# Patreon release date: 2019-07-26
# Public release date:  2019-08-02
 
# New in 1.15.11b:
 
general: Fixed a bug where DLC would be installed into the wrong location
GX2: Fixed broken transform feedback on OpenGL (#157, #159)
 
# New in 1.15.11:
 
general: Better update/dlc handling
         Updated mlc01 folder locations for updates and dlc to match those of an actual Wii U
         Newly installed updates and dlc will be stored at the new locations, while previously installed ones are still detected properly
         Improved detection of type of content (affects installation and gamelist)
         Installing updates/dlc will now backup previously installed content and restore it on failure/cancelation
 
debugger: Implemented more instructions for assembler and disassembler
debugger: Assembler now supports basic expressions in place of constants
debugger: Fixed a crash when stepping into imports
         
coreinit: Fixed OSUninterruptibleSpinLock_Acquire() not restoring interrupts before switching to the scheduler
 
nn_erreula: Fixed a bug where the same message would keep poping up
 
padscore: Opening the input configuration window no longer temporarily disconnects the emulated controllers
padscore: Fixed PPC stack corruption caused by KPADSamplingCallback (#140)
 
nn_fp: IsOnline() now only returns true if there is an established friend server session. This should fix crashes or softlocks in games that only worked in online mode
 
 
GX2: Shader tweaks to bridge the gap between OpenGL and the upcoming Vulkan renderer
     If you are a graphic pack developer, be aware of these changes:
     - All shaders are now generated with a Vulkan and OpenGL compatible header using #ifdef / #endif preprocessor directives
     - gl_Position should always be set via the new SET_POSITION() macro
     - Shaders used in combination with point primitives always have to write gl_PointSize
     - Point shaders that get their point size from renderstate have a new uniform variable (uf_pointSize)
     - Primitive points will modify the vertex shader base hash (+0x71)
     Existing custom shaders remain compatible with the OpenGL backend, except for vertex/geometry shaders used in combination with GL_POINTS which need to be updated
 
 
Note:
(#xx) refers to bug tracker issues resolved by this change. See http://bugs.cemu.info/projects/cemu/
 
 

 

 

Téléchargement : Cemu 1.15.11b
 

  • Retour en haut

Posté 02 août 2019 - 22:29

#2
Dylan57

Dylan57

    Sunriseur

  • Members
  • PipPip
  • 257 messages
  • Sexe:Male
Merci pour la news, ça annonce pas mal de changements pour les cg AMD si Vulkan est vraiment pris en charge :) bien tout ça

Dylan57 sait tout sur tout  :ph34r:

  • Retour en haut

Posté 03 août 2019 - 09:01

#3
Waikiki

Waikiki

    Sunriseur elite

  • Modérateur
  • 1 050 messages
  • Sexe:Male
Carrément la prise en charge de Vulkan est une belle avancée
  • Retour en haut




0 utilisateur(s) li(sen)t ce sujet

0 invité(s) et 0 utilisateur(s) anonyme(s)