ExZap, le développeur principal de CEMU, le seul émulateur Wii U capable d'émuler plutôt correctement de plus en plus de titres commerciaux vient de passer son logiciel en version 1.3. Il continue donc d'assurer le support de manière régulière ce qui est très appréciable puisque nous pouvons réellement appercevoir les évolutions au fur et à mesure de leurs développements.
Après la partie audio introduite dans la V1.2, c'est de nouveau la partie graphique qui a été améliorée, avec notamment l'ajout du support des ombres géométriques gérées par le GPU7, par l'amélioration des textures 2D et des arrêtes des cubes, et par une optimisation générale de l'émulation des ombres.
En plus de tout cela, il a rajouté une nouvelle option dans le menu debug avec une possibilité de dumper les textures et les ombres.
v1.3.0 | 2016-01-13
Added support for GPU7 geometry shaders
Improved support for 2D texture arrays and cubemaps
Generally improved shader emulation
New debug option: Dump textures and shaders
Téléchargement : Cemu 1.3.0
Quelques retours sur cette version selon le titre du jeu :
Angry Birds: Star Wars - Minor Changes - Boots, and has a screen flickering. However nothing else shows up.
Bayonetta 1 - No changes - Crash on load
Captain Toad - No changes - Crash on load
Deus Ex: Human Revolution - No changes - Just as broken as before,
Donkey Kong Tropical Freeze - Minor Changes -Still hangs upon leaving the menu.
Ducktales Rematered - No Changes - Infinite stuck on loading.
Game & Wario - No changes - Crash on load
Hyrule Warriors - No changes - Crash on load
Injustice Gods Among Us - No changes - Infinite stuck on loading.
Kirby and the Rainbow Curse - Minor Changes - Colors are properly displaying again, also sound! Still crash on starting game however.
Lego Marvel Super Heroes - Minor changes - Once again, more loading screen stuff
Mario & Sonic Olympic Sochi 2014 - No changes - Infinite stuck on loading
Mario Kart 8 - No changes - Some strange things going on on the side of the track at Mario Kart Stadium.
Mario Party 10 - No changes - Crash on load
Mass Effect 3 - No changes - Crash on load
Monster Hunter 3 - No changes - Boots, but gets stuck on an infinite black screen
NES Remix - Minor changes - SOUND IN MENU! First Mario level now runs at ~5 fps up from ~2,5
New Super Luigi U - Minor changes? - Can anyone confirm that sound is better? Overworld: from 12fps to 14 fps | 1-1: No reportable change
New Super Mario Bros U - Minor changes? - Like NSLU, can anyone confirm that sound is better? Overworld: from 12fps to 14 fps | 1-1: No reportable change
Nintendoland - Changes! - Definitely looks better
Sonic All Stars Racing - No changes - Stuck on loading
Splatoon - No changes - From ~13,5 to ~14,5 fps
Super Mario 3D World - Minor changes - Crash after supported controllers screen. But not before saying "Super Mario 3D World, Meow!"
Super Smash Bros - No changes - It boots, showing a slightly flickering screen.
Wii Party U - No changes - Crash on load
Wonderful 101 - No Changes - Boots into an infinite black screen.
Xenoblade Chronicles X - Minor changes - More stuff is getting rendered
Yoshi's Wooly World - No changes - It boots, gets to an infinite black screen after it's finished loading.
ZombiU - No changes - Crash on Load