Aller au contenu


Photo

[WiiU] Cemu 1.20.0c disponible


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

Posté 18 July 2020 - 07:58

#1
tralala

tralala

    \0/ Postman \0/

  • Newser Expert
  • 13,552 Messages :
  • Sexe:Male
Il y énormément d'informations en ce moment pour la scène PlayStation, et la journée va être longue à ce sujet, mais il ne faut pas pour autant oublier qu'il existe d'autres consoles. 
 
Le développeur ExZap continue de faire progresser son émulateur de Nintendo Wii U, Cemu, qui est désormais affublé de la numérotation 1.20.0c.
 
Cette version améliore la gestion du cache sur les derniers GPU en date, et également une option pour importer et exporter les sauvegardes, et comme toujours améliore la gestion de l'API Vulkan.
 
 


 
 
# Cemu detailed changelog for 1.20.0c
# Patreon release date: 2020-07-10
# Public release date:  2020-07-17
 
# New in 1.20.0c:
 
general: Updated language files
 
Vulkan/OpenGL: Further improvements to GPU buffer cache
 
# New in 1.20.0b:
 
Vulkan/OpenGL: Various fixes and smaller optimizations in the new GPU buffer cache
 
Vulkan: Added support for texture format D32_FLOAT_S8
        Fixes the black screen issue in Ninja Gaiden 3
 
input: Fixed an issue where configured DirectInput controllers could cause Cemu to crash at boot or when launching a game
 
# New in 1.20.0:
 
Vulkan/OpenGL: New GPU buffer cache
               Technical details:
               - Buffer cache exists to emulate unified memory (PCs generally have dedicated VRAM unlike the original console which shares RAM between CPU and GPU)
               - Old buffer cache implementation had separate caches for different types of GPU buffers (attribute, uniform, streamout)
                 New implementation has one central cache for all buffer types, avoiding redundancy if data overlaps
               - Much lower PCIe bandwidth usage since only actually modified data is transferred
               - Very high accuracy and almost no CPU overhead since buffer invalidation relies on hints (cache flushes etc.) instead of using polling with heuristics
 
               Known improvements (as of 1.20.0c):
               - Better performance in many games
               - GPU buffer cache accuracy option has been removed since the new cache doesn't require tweaking
               - All polygon explosions in Sonic Boom are fixed
               - DKC Tropical Freeze Level 2-1 should no longer have distorted background models but may still crash
               - Broken particles in Breath of the Wild are fixed
  
               Known issues (as of 1.20.0c):
               - Flickering or distorted models in Xenoblade Chronicles
               - Rare and random flickering or distorted geometry in all games under Vulkan (likely vendor specific)
 
general: Added import/export option for saves in title manager
general: The quickstart guide will automatically fill in the mlc folder if it is known from a previous Cemu installation
general: Updated language files
 
Vulkan: Added support for nearest neighbor up/downscaling filter
 

 

 

Téléchargement : Cemu 1.20.0c
 
 
 

  • Retour en haut

Posté 18 July 2020 - 08:17

#2
Linkynimes

Linkynimes

    Sunriseur PRIVILEGE

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 3,807 Messages :
  • Sexe:Female
Merci pour la news
  • Retour en haut

Posté 18 July 2020 - 20:07

#3
karimamazigh 06

karimamazigh 06

    Sunriseur

  • Members
  • PipPip
  • 13 Messages :
pas trop d’améliorations ...mais ça vas tjr dans le bon sens .....merci pour l'info ^^
  • Retour en haut

Posté 18 July 2020 - 22:05

#4
Natacha

Natacha

    Sunriseur

  • Members
  • PipPip
  • 157 Messages :
  • Sexe:Female
  • Lieu:Rennes
  • Passions:Actualité jeux vidéo - Cinéma
oui j 'ai aussi l'impression que les innovations sur Cemu se résument à Vulkan . Et puis clairement, la Wii U commence à vieillir .
  • Retour en haut

Posté 18 July 2020 - 22:39

#5
Pouic

Pouic

    Sunriseur elite

  • Members
  • PipPipPipPip
  • 1,383 Messages :
  • Sexe:Male

Merci pour la news !


  • Retour en haut




0 utilisateur(s) sur ce sujet

0 invité(s) et 0 utilisateur(s) anonyme(s)