We'll leave it up to you to spot all the improvements! Disclaimer: Compared to Cemu 1.7.3, the FPS will not improve.Btw. if you want to discuss BotW or Cemu in general, we really recommend joining the discord or subreddit. Patreon's community and comment pages easily get cluttered with too many comments and it's hard to keep track of individual conversations.General upcoming changesThe upcoming Cemu version is mostly a bugfix release. The changes include:Graphic improvementsMinor optimizations in the graphics backendMinor tuning for shaders to speed up compilationGraphic packs now can alter texture formats and not just the resolutionLots of bug fixesFixed flickering due to buffer cacheWe finally managed to track down and fix a long standing bug that caused model flickering under very specific conditions. This issue was most prominent in Twilight Princess HD, but it also affected other games to a lesser degree.Example video of the flickering: TPHD 1.7.2d (watch the horse's body, it sometimes disappears for a split second)In 1.7.3, this issue is now resolved and TPHD is 100% flicker free!We also decided to make the 'GPU buffer cache accuracy' setting a game profile option. Which means you will be able to configure different values per game instead of having to switch it manually yourself.More control over textures for graphic packs (Slightly technical)Cemu 1.7.3 introduces a new property to graphic pack texture rules. This property is called 'overwriteFormat' and allows to respecify the data format of a texture. For example, using this property it's possible to turn a 16bit depthbuffer into a 32bit depthbuffer for additional depth and shadow accuracy. Another use case would be to increase the color bit-depth of framebuffers in order to reduce color banding.But there is another use too. On NVIDIA GPUs textures in SNORM format are pretty limited, leading to bugs in games that heavily rely on them. One of those games is Super Smash Bros for Wii U. On NVIDIA, this game appears overly dark. Using the new graphic pack property, this problem can easily be circumvented by using an alternative non-SNORM texture format for the framebuffer. Put more simply, Cemu 1.7.3 will offer a workaround for the SSB4 darkness problem with no negative impact on performance or any other graphical degradation.
J'avoue que les progrès sont ouf, quand Zelda est sorti, le jeu était pas lançable, quelques heures après, il l'était, quelques jours après, il était jouable mais avec les bugs d'eau, de collisions et les bugs des pouvoirs qui nous empêcher d'avancer, les mecs font du bon boulots et avancent très vite !
C'est ce qui est écrit dans l'article.C'est 5$ par mois non ?
ah moi je vois juste écrit "il faut contribuer à hauteur de 5 $ : " je vois pas le par mois mais bon...
Patreon, c'est par mois.
Ça c'est parce que tu ne comprends pas encore le principe de PatreonC'est ce qui est écrit dans l'article.C'est 5$ par mois non ?
ah moi je vois juste écrit "il faut contribuer à hauteur de 5 $ : " je vois pas le par mois mais bon...
En ce qui concerne Zelda j'ai cru lire que la manette est indispensable pour l'aspect gyroscopique. Quelqu'un peut-il confirmer ? Si tel est le cas comment croyez-vous que les dev vont contourner ceci sur PC ?
Mablette -> GamePad
Oui, certains puzzles demandent d'utiliser les fonctions gyroscopiques.
A voir...
C'est 5$ par mois non ?
Ceux qui veulent soutenir oui ils peuvent filé 5$ par mois, mais forcément tout cet argent va directement chez les devs, réaction en chaine, ça les motives a bossé dessus comme des dingues !
Les développeurs de Cemu ont tout compris, ceux qui les soutiennent aussi...
Je vous laisse imaginer la qualité qu'atteindraient d'autres programmes/émulateurs si des gens contribuaient mensuellement ainsi pour permettre à d'autre d'en vivre et faire progresser tout ça...
Le propre de Patreon, c'est bien de mensualiser le don, car il n'y a qu'à travers ce geste régulier qu'un projet peut être pérennisé
ça pique le 30 fps, au moins du 60 fpsquels progrès!! bravo !!
Perso j'attends le 30 fps stable pour ne pas me gâcher le jeu ^^
Emuler la console est un fait. Mais il y a la tablette aussi a emuler...
La tablette est "émulé" en appuyant sur TAB (on voit ce qu’il y a sur la tablette) , Pour le Gyro, pointer avec votre souris et "déplacer l'écran", (c'est comme sa que je fait pour Nintendo Land).
Et pour le tactile de la tablette ?
Si Mr Nintendo met son nez dedans,c'est fichu pour nous
Adieu l'emulateur wii u sur PC.
Et pour le tactile de la tablette ?
switch une fois la Wii U émulée à la perfection.