Aller au contenu


Photo

[WiiU] Cemu 1.22.7 disponible


  • Veuillez vous connecter pour répondre
8 réponses à ce sujet

Posté 02 mars 2021 - 23:13

#1
tralala

tralala

    \0/ Postman \0/

  • Newser Expert
  • 12 455 messages
  • Sexe:Male
Le développeur ExZap et son équipe de développement viennent de mettre en ligne une nouvelle version de Cemu, l'émulateur Wii U.
 
 
 
 
 
 
Cette version 1.22.7 vient apporter des corrections pour des bugs, mais ce n'est pas tout, une refonte de la vsync sous Vulkan, ainsi qu'un nouveau mode vsync expérimental a été ajouté. 
 
V-SYNC (Vertical Synchronization) synchronise la fréquence d’images de votre GPU avec la fréquence de rafraîchissement maximale du moniteur. Vous devez l’activer si vous remarquez une déformation importante de l’écran dans les jeux.
 
 
 
 
 


 
# Cemu detailed changelog for 1.22.7
# Patreon release date: 2021-02-23
# Public release date:  2021-03-02
 
general: The default vsync frequency (emulated refresh rate) is now 59.94 to match the actual console
         Graphic packs can still set it to a flat 60
 
general: Fixed various small memory leaks
 
Vulkan: Revised internal swapchain management and fixed some synchronization bugs in the process
        Double-buffered vsync should no longer cause graphical artifacts
 
Vulkan: Added a new experimental vsync mode
        If enabled, Cemu will match the vblank event timing of the emulated display to the physical monitor on which Cemu is displayed
        This reduces latency and avoids tearing by piggybacking on the emulated game's vsync implementation
     
        For *perfect* results, the vsync rate in Cemu should be equal or slightly higher than the monitor refresh rate
        As an example: When playing BotW on a 60 Hz monitor you want to set FPS++ to either 60 FPS or the next higher option. This is assuming stable 60 FPS can be maintained.
        Alternatively, any integer ratio (1:2, 1:3, 1:4...) should give good results as well. E.g. 30 FPS on 60 Hz, 36/72 FPS on 144 Hz
 
        Even for non-integer ratios (30 FPS on 144 Hz) this mode of vsync should perform at least as well as the Vulkan-native double buffered vsync mode
        
        While this is only available for Vulkan right now, we plan on adding this to OpenGL in the near future
 
Vulkan: Cemu's internal shaders no longer show up in the overlay statistic ('Compiled x shaders'). Unlike game shaders they do not get cached and also do not cause any stutter
 
H264/DXVA2: Fixed incorrect handling of mismatching frame pitch
            This should fix broken video playback in Mario Party 10 and Pikmin 3 on some GPUs
 
GX2: Fetch shaders with a size of zero won't cause a crash anymore (regression introduced with 1.22.6)
     Resolves Minecraft crashing on launch
 
Note:
(#xx) refers to resolved bug tracker issues. See http://bugs.cemu.info/projects/cemu/
 

 

 

 
 
Téléchargement : cemu.info
 

  • Retour en haut

Posté 02 mars 2021 - 23:25

#2
Linkynimes

Linkynimes

    Sunriseur PRIVILEGE

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 3 633 messages
  • Sexe:Female
Merci pour la news
  • Retour en haut

Posté 03 mars 2021 - 09:42

#3
Waikiki

Waikiki

    Sunriseur avancé

  • Modérateur
  • 983 messages
  • Sexe:Male
Merci tralala pour la news ;)
  • Retour en haut

Posté 03 mars 2021 - 11:02

#4
smada

smada

    Sunriseur PRIVILEGE

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 3 088 messages
  • Sexe:Male
  • Lieu:Afrique
  • Passions:Ma passion
Merci pour la news
  • Retour en haut

Posté 03 mars 2021 - 15:31

#5
omnimus

omnimus

    Sunriseur

  • Members
  • PipPip
  • 96 messages
Aujourd'hui arrive t'on a faire tourner parfaitement le project zéro La Prêtresse des Eaux Noires ?

Je me souviens avoir essayé y'a un certain temps et au niveaux des contrôles c'était pas ça.

J'adore cette licence mais j'ai jamais pus faire cette épisode car vu qu'il n'est sorti que sur wii u et que y a que 2 jeux qui m'intéresse je les jamais acheter.
  • Retour en haut

Posté 03 mars 2021 - 16:55

#6
Batman23

Batman23

    Sunriseur PRIVILEGE

  • Members
  • PipPipPipPipPip
  • 3 911 messages
@omnimus oui le jeux est fonctionnel sur cemu.

Juste le son qui saute/grésille un peu d'après la liste de compatibilité. :)
  • Retour en haut

Posté 03 mars 2021 - 23:51

#7
omnimus

omnimus

    Sunriseur

  • Members
  • PipPip
  • 96 messages
Il est fonctionnel ok merci, chez moi quand je veux le lancer cemu se coupe tout de suite, j'ai un écran noir avec marquez en haut a gauche defaut, player 1:01, compiled 2 et se ferme.

Enfin je me rend bien compte que c'est pas l'endroit ou posez mon problème, on pourrait m'indiquer un site qui pourrait peut être m'aider a le configurer ?

un site en français de préférence ^^

Modifié par omnimus, 03 mars 2021 - 23:52.

  • Retour en haut

Posté 05 mars 2021 - 15:30

#8
La Roukine

La Roukine

    Sunriseur avancé

  • Members
  • PipPipPip
  • 548 messages

Aujourd'hui arrive t'on a faire tourner parfaitement le project zéro La Prêtresse des Eaux Noires ?

Je me souviens avoir essayé y'a un certain temps et au niveaux des contrôles c'était pas ça.

J'adore cette licence mais j'ai jamais pus faire cette épisode car vu qu'il n'est sorti que sur wii u et que y a que 2 jeux qui m'intéresse je les jamais acheter.


Project Zéro est un jeu PS2 utilisé Pcsx2 pour l'émuler

Modifié par La Roukine, 05 mars 2021 - 15:38.

  • Retour en haut

Posté 13 mars 2021 - 11:49

#9
tralala

tralala

    \0/ Postman \0/

  • Newser Expert
  • 12 455 messages
  • Sexe:Male
v1.22.8

# Cemu detailed changelog for 1.22.8
# Patreon release date: 2021-03-05
# Public release date: 2021-03-12

general: Fixed a recent regression where -mlc command line parameter would be parsed incorrectly

UI: Display a scrollbar if a graphic pack has more options than can fit into the window

HLE: Prevent Wind Waker HD from softlocking when using single-core recompiler

HLE: Prevent dynamic resolution scaling in Super Mario 3D World
This fixes a long standing issue where mirror effects in Level 1-5 would
cause the texture cache to be flooded, leading to stutter and sometimes even crashes if
not enough VRAM is available

coreinit: Optimized niche cases in Cafe OS synchronization primitives
This should improve performance in Paper Mario Color Splash when using multicore recompiler
The issue has not been entirely solved yet and further improvements are planned

Vulkan: Fixed a crash that could occur when a game supplied invalid texture sampler parameters
Resolves a crash in Super Meat Boy (#479)

GX2: Corrected a bug in the calculation of texture pitch for the tiling aperature
Fixes corrupted textures in Super Meat Boy (#479)

GX2: Improved robustness of OSScreen API and made it compatible with GX2
Previously drawing any frames with GX2 would disable OSScreen output permanently
Required by some homebrew applications which mix OSScreen and GX2

coreinit: Implemented API MEMRecordStateForFrmHeap, MEMFreeByStateToFrmHeap
Used by WUT homebrew

Note:
(#xx) refers to resolved bug tracker issues. See http://bugs.cemu.info/projects/cemu/
  • Retour en haut




0 utilisateur(s) li(sen)t ce sujet

0 invité(s) et 0 utilisateur(s) anonyme(s)